Szponzorált tartalom
Ahogy megnyitjuk a böngészőt és begépeljük a keresett szót, találatok sokaságával kerülünk szembe. Nem mindenki van tisztában vele, hogy a találati lista sorrendje nem véletlenszerű.
A Google határozott szempontok szerint sorolja be a különböző weblapokat, legfőképp relevancia szerint. Na de mitől releváns egy weboldal, egyáltalán hogyan tehetjük azzá, hogy az első oldalon szerepelhessünk?
A megoldás a keresőoptimalizálás alapjai, ebben rejlik a lényeg, ami sokkal szélesebb körű, mint azt elsőre hinnénk. Az organikus találati listán, vagyis a természetes és nem a fizetett hirdetések között csak úgy lehetünk jó helyen, ha a weboldalon SEO-t alkalmaznak. Ez többnyire azt jelenti, hogy a Google irányelvei szerint van felépítve az oldal, ami egyszerre felhasználóbarát.
Tehát nem csak a keresőmotornak kell megfelelni, hanem a felhasználóknak is! Mivel az emberek, vagyis a felhasználók jelentős hányada ezt a keresőt használja, ezért muszáj lépést tartani a konkurenciával, máskülönben hiába a szép, dizájnos weblap, ha egyszerűen nem releváns és nem látja senki.
Kissé bonyolult lenne még röviden is leírni, hogy részletesen mit is vizsgál a Google a rangsorolásnál, ezért ha jobban bele szeretné ásni magát a részletekbe, akkor ajánljuk figyelmébe a Hwellkft.hu weboldalát, ahol érthető magyarázatokkal, tematikusan ismerheti meg a különböző online marketing kifejezéseket és szerepüket a keresőoptimalizálás kapcsán.
Egy biztos, a technikai SEO, vagyis a weboldal megfelelő felépítése, az On-Site SEO, avagy a minőségi tartalom és megfelelő beállítások, valamint az Off-Site SEO, tehát a weblapra mutató linkek egyszerre bírnak fontos szereppel a keresőoptimalizálásban!
Hatalmas verseny folyik az organikus lita TOP 3 helyekért, hiszen ezek a leginkább szembetűnőek, ezzel együtt a legnagyobb forgalmat generáló oldalak. Miért van szükség sok látogatóra? Mert vele együtt több ügyfelet, vásárlót érhetünk el, ehhez pedig szükség van a keresőoptimalizálás elvégzésére!
A felhasználói élmény is növekedik ezzel, egyúttal “szimpatikusabbá” válhatunk a kereső szemében, természetesen a megfelelő keresőszavakra. Ezek kiválasztása jól kell, hogy történjen, valamint a megfelelő előfordulási arányra is törekedni kell, nem szabad túltolni a kulcsszavak használatát, inkább alkalmazzunk további szinoníma szavakat ehelyett.
Ha tehát minden részletre ügyelve, gondosan alakítjuk ki a weboldal felépítését, egyszerre lehet keresőbarát és felhasználóbarát oldalunk, amihez a keresőoptimalizálás elengedhetetlen!