Izomautók, a féktelen szabadság jelképei

Izomautók

Kiheverve a második világháború traumáját az Észak-Amerikai autóipar robbanásszerű fejlődésnek indult az 1940-es évek legvégétől, és ez egyre csak tovább fokozódott az ’50-60-as években. Az izomautók korát az 1960-as évek elejétől jegyezzük, amikor az ekkor megjelent Ferrari GTO sikerén felbuzdulva egy fiatal amerikai mérnöknek, John Z. DeLorean-nak az a hátborzongató és egyben zseniális ötlete támadt, hogy egy bivalyerős motort épít be egy középméretű autóba.

Így 1964-ben legördült a futószalagról a Pontiac Grand Tempest Option, vagyis a Pontiac GTO. A maga 7,0 literes, 325 LE, V8-as motorjával a Pontiac GTO simán verte olasz elődjét és vetélytársát, tehát nem csoda, hogy az így létrejött izomautók a megzabolázatlan lóerő, és a féktelen szabadság jelképeivé váltak, egyben pedig minden autórajongó kedvenceivé is.

Aztán a Ford Mustang 1964 megjelenésével új trendet teremtett az izomautókon belül is. A Mustang-hoz hasonló hosszú orr és rövid far résszel rendelkező autókat nevezzük póni-autónak(Pony-car). Az irányzat legismertebb képviselői, talán a legismertebb izomautók is. Ilyenek például a Ford Mustang 350GT, a Dodge Challenger és Chevrolet Camaro. Az 1970-es évek elején bekövetkezett olajváltságnak köszönhetően lealkonyult az izomautók kora. Ugyanakkor igazából sosem ér véget, amíg igazi autórajongók élnek a földön.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás